Refundering og reklamation

Informationer om refundering

Mangler du svar på noget andet vedrørende refundering, benyt da kontaktformularen nederst på siden
1. Jeg har fortrudt et køb, hvad gør jeg?

Har du fortrudt et køb, skal du kontakte os på hello@kulogkoks.dk og oplyse dit ordrenummer og navn samt tydeliggøre, at du har fortrudt dit køb og gerne vil have refunderet hele eller dele af ordren.

Herefter er reglerne for returnering og reklamation gældende.

Du kan læse mere om returnering her

Du kan læse mere om reklamation længere nede på denne side.

2. Hvornår kan jeg IKKE få refunderet min ordre?

Det er heldigvis meget sjældent, at vi oplever, at vi ikke kan refundere en ordre.

Hvis vi ikke vil refundere ordren kan det skyldes:

1. Du har ødelagt varen. Dette kan dække over fejlvask, slidtage udover normalen og lignende. Er varen aldrig blevet brugt, men blot prøvet på og lignende, vil du derfor altid få refunderet beløbet.

2. Hvis punkt 1 (se herover) ikke er opfyldt. Hvis du ikke tager fat i os, vil du naturligvis ikke kunne få refunderet din ordre.

3. Hvornår er pengene tilbage på min konto?

Normalvis vil pengene være tilbage på din konto inden for 4 bankdage. I nogle tilfælde kan der går længere tid, da vi først refunderer beløbet, når vi har modtaget varen. Hvornår de er tilbage på din konto afhænger derfor også af, at post nord overholder deres leveringstid.

Skulle pengene være meget lang tid undervejs (+10 dage), anbefaler vi dig at række ud til os på hello@kulogkoks.dk - så kigger vi på det.

4. Kan jeg selv vælge, hvilken konto beløbet skal indsættes på?

Nej, det kan du ikke. Beløbet vil blive refunderet via. de betalingsoplysninger vi har på dig - altså de oplysninger, du gav, da du betalte for varen/varerne.

Informationer om reklamation

Mangler du svar på noget andet vedrørende reklamation, benyt da kontaktformularen nederst på siden
1. Hvordan er min reklamationsret, når jeg handler ved kul og koks?

Kul og koks yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Kul og Koks indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder køber returneringsomkostninger. 

2. Hvad dækker reklamation over?

Kul og koks yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Kul og Koks indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder køber returneringsomkostninger. 

3. Hvad dækker reklamation ikke over?

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

4. Hvordan sender jeg en vare til reklamation?

Du sender os en mail på hello@kulogkoks.dk med fyldestgørende billeder og beskrivelse. Herefter giver vi dig svar på, om du er berettiget til reklamation, og der aftales, om du skal have en ombytning, have beløbet refunderes eller om varen skal sendes ind til reparation. Ved reklamationer dækker vores gratis returnering ikke - du står altså selv for at betale for levering af varen til butikken.

5. Varen er ikke som forventet / der er en fejl på varen

Du har altid 14 dages fortrydelsesret på dit køb, såfremt at du ikke selv har ødelagt varen.

Har du f.eks. købt en forkert størrelse , er varen blevet ødelagt under levering eller er varen ikke som du forventede, skriver du blot en mail til os på hello@kulogkoks.dk. Afhængig af hvad du ønsker, vil du få beløbet refunderet, modtage en anden størrelse eller modtage den samme vare igen. Vi sender dig returlabel, som du kan benytte til at sende varen retur til os.

Har du et andet spørgsmål til refundering og reklamation?

Kontaktinformation

Vi er altid super glade for at hjælpe vores kunder! Benyt gerne kontaktformularen her på siden - alternativt kan du få fat på os ved informationerne herunder!

Østergade 28, 6000 Kolding

75 50 35 20

hello@kulogkoks.dk